Statement of Mariusz Wlazły

Statement of Mariusz Wlazły

Someone 2011-10-21 • 20377 views • 55

Translations: PL

I planned not to express myself according to my situation, but the last incidents and statements of the most important people in Polish volleyball pushed to write a few words about what’s going on around me.

I’m not surprised of some volleyball fans booing and whistling at me because they don’t know my situation and they don’t know how complicated it is. The statement of president Mirosław Przedpełski, the president of Polish Volleyball Federation, manipulated the fans to dislike me. The president, in a clever way, hold me responsible for a situation that I’m not on the National Team. Meanwhile – it’s different.

2006. I would do anything for a National Team: my free time, my power and my health. I pursued my goals and tried to realize my dreams, which were the medals of important volleyball events. Then my health problems started. My body was exhausted, I had the cramps very often which you saw a lot of times, when I was carried out of the court. However I came back as soon as I could. And I didn’t think of how much I was risking my health – although I was still young.
The Polish Volleyball Federation wasn’t interested of me in any way, but for Raul Lozano, who demanded to send me to Barcelona for the examinations, I wouldn’t get any help from a Federation. And it was the last time when a Federation helped me. It took place after the European Championships in 2007, where I couldn’t play. And it was a time when I wasn’t able to control my own body. The cramps were catching me even after 10 jumps. I was afraid of my health and future.

The media blamed me for the unsuccessful performance of our National Team during the 2007 European Championships in Moscow. The Federation didn’t deny it, but then I didn’t want to go public and show how I was treated. The only thing that count was the Olympic Qualification.

During the 1st round of eliminations, the pre-qualifications in Szobmathely, Hungary, I sprained a crurotarsal joint. There was the National Team doctor and he took care of me very well, but it was the only care from the Federation after my injury. No one even asked if I was ok and what’s going to be next. Of course I didn’t get any documents, which were neccesarry to get help from Insurance Agency. They left me alone with the injury and even that i got injured during the National Team match, I had to count on my Club’s help.

I’m lucky that I play for PGE Skra Bełchatów, so in that kind of club, where the people were always respectful and no one ever refused to help. Not everyone has that luck, when they’re back with the injury from the National Team’s grouping. In such a situation a lot of clubs are dissolving the contracts or reducting the payments of the players. In PGE Skra there was never dangerous like that. Of course the twist of ankle isn’t a very serious injury, but the whole situation shows how the Polish Federation works.

When I got better after that injury came another problem. Before the end of rapid (because of the Olympic Qualification) season in Polish League, I started to have a problem with my knee. Despite of it I took part in the tournament in Espihno, Portugal, and we got the desired ticket to play in Beijing. It seemed that I had my problems behind me. My knee was painful, but not very much.

Just before the Olympics I injured a finger – the left thumb. I broke the same finger during the Olympics, during the match against Serbia. The 2nd half of Olympics preliminaries I played with a taped thumb, because i was sure that it was worth of risk. It definitely rebuts the objections that I don’t want to be in a National Team or that I don’t care about the succes of it. I’ve always wanted to help and I was helping my teammates at all costs, including my health.

After we came back from Bejing, the history from before a year repeated again. The only contact from the Federation wasn’t connected with the condition of my hand, but with the order of presence in the National Team during the playoff’s to the European Championships against Belgium. And I couldn’t play, because the doctors forbade me to do it. In that moment the next fracture would treat me to pause for a couple of months. I didn’t get any more calls from the Federation. It hurts, but I was happy that I wasn’t under the any pressure from the Club to be back to playing faster.

I got every help from PGE Skra, I’ve always could count on people from Bełchatów. They’re my real friends.

After the last experiences with the injuries during the National Team matches, I decided to take care about the whole medical documentation of my injury in Bejing. When I called to the Federation, they send me to Mr Marek Irek, who was responsible for problems like mine. He told me he can’t talk now and he promised me to call the next day. We haven’t got any contact ’till the meeting in 2010, after 2 years. During this meeting with the president Przedpełski we were talking – to be more funny or maybe more tragical – about the insurances.

After this meeting i went to Mr Marek Irek to remind him about the case of my injury in Bejing and our conversation. He resoponded that he associate the case, he remember an he will call the next day. He hasn’t called me up to today, he lied to me the 2nd time in the same way. That’s why it’s hard for me to work with people, who are responsible to help us in the Federation. And they don’t.

I don’t trust them.

In 2009, the doctors tried to cure my ruined knee. from the end of the season I was rehabilitating. From May to the end of the October, during the half of the year of fighting to get back to volleyball, no one from Federation called me. No one. I didn’t get any telephone call. Besides of my teammates, only Daniel Castellani was interested of my rehabillitation and I highly appreciate him for it. A friend in need is a friend indeed and he didn’t dissapoint me.

But to be honest Igot one call from the Federation. After 4 months, before the European Championships in Izmir, Turkey, the Manager of Polish National Team, Witold Roman called me. He didn’t call to ask how I feel, but he only informed me that they took my scholarship away. I’m not mad at him, he only did his work. I just want to say, how it was.

I’m not the only National Team player who was deprived of the scholarship during the treatment. And I’m not about the money. What’s more after the couple of months, without any word of explanation, I got the money to my bank account. But I’m about the ordinary human decency and the way of treating of the Players. For the Federation we weren’t partners but we were more than slaves.

In the National Team I was in, no one played for money. The Federation can say that we earn a lot of money for playing it the National Team, but meanwhile the scholarship is giving to us from the State. The Federation is not giving any money to the scholarships.

The preparations to the World Championships 2010 was the best which I worked at. I gave everything from myself, I sacrificed a lot, to prepare well to the most important tournament of the year. The problem was with my psychological side (no confidence) because during the preparations I didn’t play in a lot of matches.

My condition during the World Championships wasn’t very well. I wasn’t able to help my team and it hurt. It was the most difficult, it’s hard to reconcile until today. The devotion of the couple months of life didn’t bring any results to the National Team and to me.I didn’t wait for the consolation from the Federation but that what’s happened to me after the tournament. For them it was shocking. I was sling mud at. I’ve heard that I won’t never be appointed to play for National Team & that I’m not devoted to the Team. But those people saw how I worked, how much I sacrificed. How can I trust them again when they made me the scapegoat after the Championships?

Here we are in 2011. I wasn’t present in the National Team and they achieved big success. I supported the team in front of the TV screen and I was happy that my friends stood on the podium. I didn’t even expect to hear bad words about me regarding my decision not to play for the team. Like I’ve done something bad and the people form Federation made the discussion about me. Instead of being happy and praise the players who actually played, they said that my come back to the team won’t be easy, that I will have to try hard. Why they couldn’t just leave me out of the subject? Why they didn’t take care of the players who played and who deserved a lot of great words?

When I talked about the Polish Volleyball Federation in a bad way, they called me as fast as they could and told me, that I shouldn’t do that. I know that, that’s why the conversation with the press about the National Team problems was the last thing for me to do. But I only wanted them to realize their earlier obligations. By the way I feel, that the Federation works in a different way and they know how to manipulate the public opinion.

A lot of times we felt the lack of something in the National Team, but we didn’t speak about it i public – that should be, by the way. After the Team’s success let us forget about our earlier problems, the people from Federation could receive the medals and honors. And when it comes to the defeats it wouldn’t be the fault of the Polish Federation. They blamed the most famous players and they avoided the responsibility for that. A lot of volleyball fans believed them, without even thinking. Believe me, it hurts me so much and also it hurt my Club, PGE Skra.

There’s one more important thing to clear: the case of “the Wlazły’s socks”.

I never played and never will play in the National Team for money. I think like this when I am in the Team that I should only think about the trainings and the game. Not about other things, not about the many details, like the clean training equipment. They said that I don’t wash my own things – in the Team there’s no time for it and I suppose that everyone understand it.

When we get our equipment after the wash for the whole Team, very often we have the situation of not getting everything. The case of socks appeared because I got the 5 pairs of socks for over 2 months. If they told me to buy it for my own money, I’ll do it. But they told me, that I’ll get everything the next day. The case of buying clothes is difficult because our contracts demand us walking in one and definite brand, which has the contract with Federation. Otherwise the Federation and the players get penalized.

I only demanded the things we should have received. The day after my interview about the socks we got 20 pairs of socks, even though a day before I couldn’t ask for one. But then we didn’t need them because we were on our way on the tournament. These are the details but they make up on success. When you miss one ball to the victory, you start to think what you could do better.

By the way, the case of socks wasn’t the only one. There was a grouping when we couldn’t get our equipment, because of changing the shape of the “P” letter on the logo of the sponsor. It happened during the 2-week grouping I couldn’t get my polo shirt, which I have to wear, even if I asked for it! After the press article came out about thi issue, they suddenly gave us everything we needed. With the old logo. It turned out that the shirts were there and waited for us. I’m sorry but I couldn’t accept such neglect.

The 1st person who heard all of it, all I wrote above was Andrea Anastasi. I told the new coach of Poland everything I wrote here during our meeting in Bełchatów and then he told me that he perfectly understeands me and he will wait until I change my decision. But as long as the attitude of the members of the Federation won’t change, I won’t play in the National Team.

When they were in the process of looking for a new coach after Castellani, one of the serious candidates was Jacek Nawrocki, my club coach. I told him the same. The appointed coach doesn’t matter in this case. Especially that I’ve never told and I’ll never tell that I don’t want to play for Poland. I want play for the Team so much but – at least for now – I can’t.

Why am I writing all about these things? Because my dreams were ruined. Because I feel like I’ve been treated unfairly. Although I talked to President Przedpełski about the agreement and the armistice for the good of volleyball. I told him what hurts me, he acknowledged them and we promised that we won’t discuss it in public. But it became different. Now I’m reacting because I’m afraid that after the statements of president Przedpełski we can’t distinguish the volleyball pitches from some football stadiums for a while. It’s bad, that after the great atmosphere, which was our pride, there could be nothing. I don’t like the fact that the Federation talks about and to me through the media. There were different conditions of our agreement.

The actions of the Federation ruined my dreams. Believe me, if playing for the National Team was the only honor - I’ll be playing for sure. I don’t have bigger sport dreams than winning an Olympic medal, than listening to Polish anthem from the gold medal podium. Unfortunately, I see that I won’t be able to realize my dreams. And for sure it’s not my fault.

Faithfully Yours,
Mariusz Wlazły.

P.S. By this statement I would like to definitely finish the topic of my problems with the Polsih Volleyball Federation. It doesn’t make sense to talk about it, especially when the Federation tries to convince me that I refused their help, which didn’t take place. For the good of Polish volleyball let’s finish this subject, let everyone go their own way.

#MariuszWlazly #injury #Poland

Temporarily disabled
szybownik89PL 75 3
12 years ago
Mógłby powstać topic plusliga matches czy coś w ten deseń? Bo w sumie po większości spotkań można byłoby coś napisać... Pytałem o młodego atakującego a tu dzisiaj, wow Kamiński, czytać można było że gra we francuskiej pro b ale to tak jakoś "daleko". Chłopak i zasięg i parametry fizyczne ma, szkoda tylko że nie ma tych 20 lat. 24 to jeszcze nie aż tak dużo, a jednak coś mi mówi że w tym wieku to najwyższa pora być tym podstawowym. Wika swój najlepszy sezon też miał późno, szkoda że go nie utrzymał.. No i Wiśnia 8 bloków dzisiaj pięknie pokazał za co to powołanie.. A btw to temat o PŚ też już by mógł być skoro znamy 14 ?..

EDIT
Dzieki chrison ?, szkoda że troszkę to ukryte, ale dobrze że jest.
NagorPL 1445 14
12 years ago
Not in this topic
bernardo10cmgcPT 32 3
12 years ago
Can someone tell me where facundo conte is playing?
WlazlyCH 3 1
12 years ago
I understand wlazly in that way, and i'm a big wlazly fan, but maybe he shoud make the first step to the federation...
but an other question: which shoes does wlazly wear? the white one thx
OverlookPL 280 5
12 years ago
No to teraz określenie "Napoleon" powinno całkowicie stracić swój ironiczny wydźwięk, skoro Piechocki ułożył taki misterny plan i powoli, ale stopniowo przejmuje kontrole nad całą polską siatkówką, wykorzystując przy tym wszystkie możliwe sposoby.
szybownik89PL 75 3
12 years ago
No piękny fortel nie ma co lepiej nie można było zdyskredytować całej sytuacji niż najechać ze wszystkich frontów na PZPS. Mi to podpada że te wszystkie pytania działają na szkodę Wlazłego... (ktoś kto para się polityką PZPS to łebski gość). Nie lubie zachowania pana Mariusza i nie lubie naszego związku. Jest to instytucja wyjęta spod prawa polskiego. Polecam zapoznanie się z dokumentem mówiącym jaką kontrole nad związkami sportowymi ma państwo (dziala to w kazdnym zwiazku sportowym podobnie), a kase państwową dostają o dziwo. Jak dla mnie Mariusz to jak prezes powiedział zawodnik z ciężkim charakterem. Również związek jest tworem który nie sprawdza się, genialny zeszłoroczny terminarz plus ligi (kłopoty z terminami meczów), genialny pomysł zamknięcia ligi, genialna walka interesów kadry z interesami ligi (za czasów Lozano, wogle beznadziejna krytyka Loznano zwłaszcza po zwolnieniu), nigdy też nie lubiłem DC ale jego zwolnienie też było nie bardzo,i zdaje mi się że też mocno opłacone przez kasę podatników(PZPS musiał zapłacić DC za zerwanie kontratu), samowolka menadżerów(sprawa Kubiaka i termin w ktorym dzialacze się określili, czy w Polsce naprawdę wszyscy muszą mieć tych 2,3 menadżerów których nazwiska pojawiają sie naprzemiennie i jedynie pod ich opieką mogą dostać się do kadry, można tego wymieniać a wymieniać (nie wspomniałem w poście nic o kadrze żeńskiej). Jak dla mnie zabrakło trochę sprytu naszemu zawodnikowi w odpowiednim czasie no i teraz ma tego konsekwencje. (Jednak PZPS jak dla mnie to organizacja na skraju przestepczosci).
sakuPL 1032 9
12 years ago
Nagor plus dal ciebie

teraz moge stwierdzić jednoznacznie ze po programie Magazyn Liga jest przeciwko Wlazłemu
NagorPL 1445 14
12 years ago
Przytoczę niezły komentarz z siatki.org - uzytkownika Wojtek60

Oglądacie Szanowni Kibice mecze w LM naszych wspaniałych drużyn ale według mnie nikt obecnie nie jest w wyższej formie "siatkarskiej" jak Pan Krzysztof WANIO... Najpierw całkiem udany program z kolegami z "cafe futboll" w video PL, a wczoraj "pociągnął mocno zagrywką" w magazynie siatkarskim w Polsacie Sport. (?) Zaczął od przytoczenia oświadczenia zawodnika skupiając się wyłącznie na problemach zdrowotnych . A potem zaczął rozmowę "na łączach" z Panem Konradem Piechockim... To że prezes klubu jest członkiem zarządu PZPS to sprawa dla mnie była jasna ale za co Pan K.P. bierze "p"oważne "p"ieniądze "p"odatnika w zarządzie to tego przepraszam nie wiedziałem. I "walnął asa serwisowego" Wanio , aż miło! Przełożony, a zarazem jeden z największych "Przyjaciół" Pana Mariusza to facet odpowiedzialny we władzach PZPS - od dwóch lat za OPIEKĘ MEDYCZNĄ....Jeden z gości Pan Rysiu Bosek, aż się mocno poruszył. Trudno po takim "serwisie" było usłyszeć z drugiej strony "siatki" oprócz bełkotu co konkretnego - a szkoda. To teraz drugi serwis Krzysia - "Czy prawdą jest, że oświadczenie zawodnika jako PIERWSZE ukazało się na stronie bełchatowskiego klubu ?"... I "czas" dla Pana Konrada ...., a później z klasą - serdeczne podziękowania za udział w programie, bo przecież za dwie godziny mecz w hali MOSIR-u.
Ja trzy dni temu polecałem w swoim poście Szanownym Kibicom program "Caffe futbol", bo dla mnie to najlepszy kabaret od czasów Zenka Laskowika.... A teraz cóż nam kibicom pozostaje ? Żałować i czekać - Szanowni Państwo. Żałować przede wszystkim , że Pan Artur POPKO nie przekonała kolegów Mateusza BORKA do ruszenia z programem "Caffe siatka" Mielibyśmy kolejno show kto wie czy nie większe niż to, które przez ponad 20 lat mozolnie budowali "Przyjaciele Fryzjera".
I czekać oczywiście na kolejne "mecze" Krzysztofa WANIO. Czekać jak Krzysztof rozstrzygnie aferę stulecia w PZPS - "aferę skarpetkową". Bo znając "polskie piekiełko" oraz fachowość działaczy zaraz nam się okaże, że tir z workami skarpetek zamiast z Legionowa do Spały pojechał do Bełchatowa... Oczywiście za zgodą kolejnego "P"rzyjaciela ! pzdr.

Chciecie, żepy taki konrad piechocki przez duże p rządził polską siatkówką... ? Spoko. Ja wtedy uciekam.
NagorPL 1445 14
12 years ago
qwerty no dokładnie... ba! oni jeszcze tu krzyczą, że mają rację! tego się obawiałem jak ten portal stawał się coraz bardziej 'światowy'.

Też nie wiem jaki sens miało tłumaczenie na angielski. Tzn wiem jaki. Celowe zagranie tych, co popierają wlazłego. Szkoda, że nie ma przetłumaczonego zdania PZPS w tej sprawie. Nie tylko PZPS, ale także obiektywnej prasy i mediów.

Once again - ppl from foreign countries - read about WHOLE situation. Not only silly wlazlys (and piechockis) statement.
Read PZPSs statement and what the OBJECTIVE journalist said.

If you made your point of view based only on the wlazlys statement... dont write here funny comments like Harleym

You say Wlazly lied about the health problem and that I should read his statement in english.

You have to improve your read skills. Health problems wasnt only reason of Wlazlys quit from NT. But he didnt say anything else. And whats more, he several times was healthful, but didnt play in NT, because of "health problems"...

Nie wiem czy jest sens walczyć z wiatrakami, ale poczekajcie jak ta sprawa się rozwinie, być może otworzycie oczy na coś więcej niż mariushek <3
sakuPL 1032 9
12 years ago
harelym, yes he had health problems but he wrote in statment that he hadn't got any help from federation, presedent of Skra asekd about it didnt answer clear, he avoided of the answer on question, "wlazły really didnt get ANY help from fedaration ?"
HarleymNL 55 3
12 years ago
Only thing I don't understand about YOUR statement Nagor.

You say Wlazly lied about the health problem and that I should read his statement in english.

Nxt thing I read is that Wlazly had a problem with his health, plus he didn't get help from the federation. (concerning his health BTW)

Now where did he lie exactly?
I think you are the one lying to be honest
NagorPL 1445 14
12 years ago
dreamandhopePL 32 1
12 years ago
Nagor how can you be so ungrateful? Dont you remember WCH 2006? Dont you remember what Wlazly did for polish volleyball? So please, a little bit respect for him, he fully deserve it. I know that truth is in both sides, PZPS and Wlazly. Dont you know how sports federations work in Poland? Everywhere bureaucracy. So if you are saying that this statment was writen with Piechocki, this article could as well be writen by someone from PZPS. Anyway I read Przedpełski's statment today and of course he wrote how great PZPS work but he also wrote that not everything is perfect and that they try to improve some shortcomings.
Of course you have your opinion and I have my opinion, but still he was in NT and he did a lot for polish volleyball, dont forget about that. And one more thing, how can you write thinkgs like "Ppl, please dont believe Wlazlys words" ? This is really pathetic.

Przeczytałeś człowieku jakiś artykuł i wywęszyłeś spisek z udziałem Skry, może następnym razem napiszesz: tam była mgła, to był zamach na PZPS albo słyszałem strzały? No ludzie....
NagorPL 1445 14
12 years ago
Podsumowując - Wlazły jest tylko marionetką, jak to któryś z dziennikarzy ładnie określił i został wykorzystany. Myślał, że walczy o swoje prawa, jednak prawda okazała się inna. Dla mnie sprawa jasna.
sakuPL 1032 9
12 years ago
wczoraj oglądałem Magazyn Liga na polsat sport, byłą tam rozmowa z Przedpełskim, Wanio zapytał sie go czy faktycznie Wlazły nie otrzymał ŻADNEJ POMOCY ze strony związku, Przedpełski zaczął coś kręcic mówić ze cos tam ale nie udzielił klarownej odpowiedzi

jak powiedział Mielewski- zaczyna sie wojna o stołki w PZPS, ta teza jest wg mnie bardzo prawdopodobna
oioiPL 370 5
12 years ago
+1
PZPS odpowiedział spokojnie, z fasonem i w dobrym tonie. Przyznaję, że powinien zachować większy dystans ale czy zawodnik wymyśliłby takie oskarżenia? Pewnie prawda leży pośrodku.
NagorPL 1445 14
12 years ago
I proszę kolejny artykuł potwierdzający moją tezę:
http://aktualnosci.siatka.org/pokaz/2011-10-26-magazyn-siatkarski-list-wlazlego-to-poczatek-wojny-skry-o-wplywy

Radzę nie ufać ślepo słowom wlazłego jakiekolwiek by one nie były. Już raz nas okłamał (względy sdrowotne, sratatata)

Poza tym, to jest atak na polską siatkówkę. Mam nadzieję, że każdy kto tutaj ślepo chwalił wlazłego przemyśli to raz jeszcze i sam zadecyduje czy chce, aby CAŁA polska siatkówka była kierowana przez skrę. Jeśli tak - spoko, ale normalni kibice wtedy stąd uciekają. Tyle ode mnie.

In english:
Ppl, please dont believe Wlazlys words... He lied us once - he said that he didnt play because of his problem with health... And next said this funny statement about PZPS etc.

Please translate this article, and the one from my post below. There is truth about this situation.
In shortscrut: Wlazlys statement is begin of war. Skra will fight for influences in polish volleyball. And whats more. This statement wasnt Wlazlys. He probably wrote it with Piechocki or somebody from skra. It is attack for polish volleyball. Skra want to have influence on ALL polish volleyball.
Please thing about it one more time... do you want it? I guess - no. Nobody wants. Except skra.
NagorPL 1445 14
12 years ago
Dobra, macie tutaj całkiem fajne podsumowanie tych śmiesznych wypocin
http://aktualnosci.siatka.org/pokaz/2011-10-25-wlazly-a-reprezentacja-zakonczmy-temat

Najbardziej podoba mi się ten fragment:

Wlazły w ten sposób pokazał brak szacunku dla polskich kibiców.

Dokładnie, to jest samo sedno. Nie ma szacunku do mnie, to ja gardzę jego śmiesznymi "oświadczeniami", czyli listą zażaleń i nim samym.

Cieszę się, że coraz więcej osób to zauważa a nie ślepo idzie za każdym słowem gwiazdora tak jak w tym temacie niekórzy.
oioiPL 370 5
12 years ago
+1
Mecz nic by mu nie dał. Widziałeś jak grał na zmianach? On nie ma techniki, siły, pewności siebie. Niech weźmie się do roboty na treningach. Podobno w Młodej Lidze gra jako przyjmujący.

A tak ogólnie to Janeczek i Konarski grają solidnie i mogą zostać niezłymi atakującymi.
qsekPL 831 10
12 years ago
Nagor, szybownik89, in my opinion in future will be good Konarski and Janeczek. i hope that in this season Dawid will play good and won't get injuries. if Bartosz and Dawid will play not good, we have Zibi Bartman.

i co tak w ogóle myślicie o tym, że np. taki Hebda przesiedział cały rok na ławie? żadnego pełnego meczu nie zagrał. a teraz mu jeszcze pozycje zmienili... moim zdaniem chłopak nie ma się jak rozwijać, a miał być taki dobry...
NagorPL 1445 14
12 years ago

What's your type for new hope of polish opposite player?
Konarski, Hebda, Malinowski, Owczarz, Jungiewicz, Król?

I think that only Konarski and Jungiewicz from those players.
szybownik89PL 75 3
12 years ago
+2
@Nagor for me it's clear, Swiderski, Zagumny, Murek have started to play since about 1996 and it was different time. Time where everything was evaluating in thought of western standards. They have different point of view representing Poland in international area. (For me the best point of view).

I don't know relationship between players and PZPS but I think whole idea of independent sport union is sick. For what they get public money, they don't pay players any salary... so why they demand anything from them. I am strongly convinced that if the PZPS don't meddle in NT affairs it would be the best for us.

I think there is no sense to force somebody to play, if you won't that's your decision. And the most important where is the young opposite player with talent similar to Wlazły? Even if he back to NT he already hasn't been young person. So solve the problem with health insurance and start looking for new talent.

What's your type for new hope of polish opposite player?
Konarski, Hebda, Malinowski, Owczarz, Jungiewicz, Król?
oioiPL 370 5
12 years ago
+1
Świderski wasn't playing at WCH 2010 as far as I remember.

You're right that Mariusz should play for Poland and should reason with PZPS but his decision can be partly justified and there is no need for hate. We just need to find someone else.
NagorPL 1445 14
12 years ago
Ok so tell me why Wlazly was criticized, and Swiderski wasnt? For me it is clear. It must be reason of that.

Why would he play for people who hate and insult him?

But... In NT players dont play for people from PZPS or 'fans'. They play for POLAND! Origin country. Wlazly dont understand it.

oioiPL 370 5
12 years ago
+2
Nagor It was Wlazly who was criticized the most by PZPS and insulted on every forum by fans who blamed him for not being well prepared for the tournament. Why would he play for people who hate and insult him? Świderski never had been so much attacked by the environment. That's the difference between them and I believe Wlazly would like to play in NT as much as Świderski or anyone else but who could withstand such toxic relation between politics and pseudo fans.

Yes he could have said something different or just stay quiet, yes he could have showed his medical record cause some think it was imagined but this hatred is too much.
NagorPL 1445 14
12 years ago
@bitka
Ok, and this is it! Why? Because they want to play in NT! Thats why.

@oioi
Noo, please no compare Swiderski and Wlazly! Swiderski still want to play in NT... He wanted do go on European Champs., but he missed with fit. And I am sure that he will fiht for NT next year.

Ppl from foreign countries... Please dont believe ONLY in wlazlys statement. Truth is between wlazly and pzps. Wlazly didnt say some facts. Why? Because this facts was negative for him. Please, let know all situation, not only wlazly statement, cause several things there are bullshit.
oioiPL 370 5
12 years ago
+1
Nagor look at Paweł Papke who ended his NT career prematurely because of injury (no help from PZPS), Sebastian Świderski (who is a 'wreck' and can't even play in his club, hadn't played in NT from 2008) and Mariusz Wlazły. All sacrificed much for NT and didn't get much help. Bartek Kurek goes the same road and again he may say stop at some point. It's the way how PZPS works, they need to treat players like humans not machines.
bitkaPL 673 10
12 years ago
+2
nagor - maybe they have - they just don't speak up about this topic
NagorPL 1445 14
12 years ago
Ok ok, hoolaaa, look, only Wlazly has problem with it! Rest players hasnt! What is wrong with him.... ?
NightFoxBG 1457 14
12 years ago
+4
+ for Wlazly
Joel2718CA 426 7
12 years ago
i'm glad to see someone speak out like this, good job mariusz.
bitkaPL 673 10
12 years ago
nie osądzając czy Wlazły robi dobrze czy źle, wydaj mi się że najbardziej logicznym wyjściem z tej sytuacji jest właśnie protest i zaprzestanie gry w kadrze. Walczył dla reprezentacji i siedział cicho, gdy (jego zdaniem) związek go olewał. Nagłośnił kilka spraw by związek coś zmienił i dalej grał - efekt nic się nie zmieniło. Jeżeli Wlazły chce w końcu uzyskać jakąś reakcję od związku to jedyną opcją jest protest i rezygnacja z kadry. Jeżeli by w niej grał to związek może stwierdzić "niech sobie gada co chce, grunt, że gra". Stwierdzam to oczywiście na podstawie opisu Wlazłego.

Tak naprawdę to nie jesteśmy w stanie dowiedzieć się jak sytuacja wyglądała/wygląda naprawdę, gdyż obie strony sobie przeczą. Raczej nigdy się tego nie dowiemy, więc możemy tylko gdybać. Prawdą jest, że nie ma sensu by Wlazły grał teraz w kadrze bo szansa na dobrą atmosferę z nim w kadrze jest niewielka. Nikt nie musi tego mówić głośno, ale niektórzy mogą mieć za złe Wlazłemu wytykanie niektórych spraw (nie oceniam czy słusznie)
oioiPL 370 5
12 years ago
Harleym I agree with all that you said. It's a shame how our federation works, They care only for money, they don't insure players in case of injuries, they don't pay for surgeries or recoveries when player was injured while training or playing in NT, our president is always the first before the camera to take all the honors but when we don't have a medal our federation cuts off. And the worst part is that they blamed Mariusz for our disaster at WCH 2010, the federation guys and some 'fans' aswell.

I would have done the same as Mariusz, he is brave to talk about it publicly, he couldn't withstand some interviews about him and I guess especially the fans that were whistling at him at Plusliga matches. The truth came out and we'll see how it will go.
HarleymNL 55 3
12 years ago
+3
Dear Saku.

The sad thing about your statement is that albeit the fact he didn't talk he still took all the hits from "fans" like you.

But he took those hits, cause he respected the federation, their wishes, but also cause he knew he could ruin the reputation of the federation of his OWN country. The worst thing is, he initially didn't wanna say anything.

But because of judging people like you and MANY others who just went after their own assumptions, he had no other choice then to ruin the reputation of the federation. This whole thing probably would have stayed inside the chambers where it belongs and it would have been settled between the persons involved. But because of the fans it became public and now there is way more damage caused then should have.
Also there is a big chance Wlazly will stay out of the NT even longer.

I will say it again. Don't judge someone before you have heared both sides. Let that be a lesson in real life to.
oioiPL 370 5
12 years ago
+1
@prske Winiarski will play in World Cup this year, Zagumny too. Both were recovering before.
sakuPL 1032 9
12 years ago
Harelym, we judged him becasue ha didnt want to tell anything and after many blames he relased this statemant so no we cant talk about it
HarleymNL 55 3
12 years ago
+5
When reading this story, I kind of get angry.
Not at Wlazly
Not even at the federation (they will have their motives, or lack there of)

No, I get pissed at the people that judged Wlazly even without hearing his story.
They blatently assumed to know what Wlazly, thought, did, should do, will do, had done, said and decided to blame him for whatever they felt like.

Let rationality prevail in a matter that is highly emotional, so we can judge clearly.
szybownik89PL 75 3
12 years ago
Trochę boli że w naszym kraju takie instytucje jak PZPS czy PZPN nadal w swoich szeregach mają osoby którym zależy tylko na stołkach i tym żeby samemu jak najwięcej się "nachapać". Co do postępowania Mariusza, macie racje dałby spokój tym szumowiną i zagrał z orłem na piersi. Ale co tu zrobić jak pracodawca, a nawet nie pracodawca tylko góra ma włączony tryb "za wszelką siłe wszytko co nie jest z sukcesem łączyć z Wlazłym", bo chłopak za dużo gada. Nie podoba mi się zachowanie Wlazłego, myślę że mógłby troszkę lepiej to rozegrać... już na etapie pierwszej kontuzji, widząc że nie nalżeny po związku spodziewać się żadnego wsparcia. Co do kontuzji czy w wieku 27,28 któryś z naszych wymienionych poniżej superzawodników miał kilka jakichś poważnych kontuzji grając w kadrze? Niestety fizycznie MW to chucherko.. i wiadomo że jego kontruzje będą nękać w największym stopniu, nie rozumiem czemu nikt z selekcjonerów nie próbował wychować tego 2 młodego atakującego mogącego grać i ogrywać się powiedzmy z drużyna spoza pierszej 8,10 rankingu FIVB (przecież na tym najbardziej powinno zależeć związkowi, acha związek troszczy się tylko o swój bierzący tyłek).
dreamandhopePL 32 1
12 years ago
+3
Bez względu na to czy jesteście za Mariuszem czy przeciw niemu, szacunek mu się po prostu należy, to on był jednym z bohaterów na MŚ 2006, to on wylewał poty i zostawiał serce na parkiecie, tak jak każdy inny zawodnik. Więc komentarze typu "zero szacunku ode mnie", są bardzo niskie. Wlazły pierwszy pokazał co się na prawdę dzieje w PZPS. W pewnym sensie to taki jego prywatny strajk, sam powiedział że dopóki podejście w PZPS się nie zmieni, on nie zagra w kadrze. Oczywiście, że mógł się wypiąć na Związek i grać dalej w kadrze , ale podjął inną decyzję, czy słuszną? Zobaczymy, jak na to zareaguje PZPS czy będzie z ich strony jakaś zmiana. Ktoś podał przykład Kurka, on długo na najwyższych obrotach nie pociągnie, a jeśli złapie jakąś kontuzje? Zobaczymy czy Związek odrobi lekcje i tym razem zadba o reprezentanta Polski. Mam nadzieję, że Wlazłego jeszcze zobaczę w biało-czerwonej koszulce
GregorPL 77 2
12 years ago
w sumie jestem za Wlazłym, ale dziwie się że tylko on ma takie przypadłości
sakuPL 1032 9
12 years ago
ja w tej chwili jestem strasznie zamotany i nie potrafie sprecywowac po ktorej stronie jestem, rozumiem Wlazłego ale tez nie rozumiem dlaczego nie wypnie sie na PZPS i zagra tylko dla orzełka na piersi i dal siebie, niech go nie interesują grubasy za biurkiem bo sam zawodnik dobrze wie ze taki związakowiec nie zroumie problemó zawodnika
MalboroPL 545 3
12 years ago
Gdyby wszyscy dzwonili do nie go kilka razy dziennie z pytaniem jak się czuje, to grałby teraz w kadrze ? "nigdy nie powiem, że nie chcę grać w kadrze. Chcę i to bardzo. Ale - przynajmniej na razie - nie mogę."-gada, jakby został zawieszony. Jakoś w pełni nie przekonują mnie jego argumenty. Gdyby chciał, to by grał, tak jak robią to inni. Oczywiście nie bronię PZPS, ale myślę, że Mariusz trochę przesadza?
oioiPL 370 5
12 years ago
@Nagor rozumiem, że wolisz pracować dla chama niż powiedzieć mu co o nim sądzisz. Wlazły nie komentował do tej pory swojej absencji w kadrze ale nie wytrzymał po wypowiedzi prezesa. Dobrze postąpił, wyszło jak PZPS traktuje zawodników, a inni zawodnicy widocznie nie chcą być stroną konfliktu i inni zawodnicy też nie mieli tylu poważnych kontuzji, poza Świderskim ale on w kadrze nie grał również od 2008 tak jak Wlazły przez to że za bardzo chciał.
czilikdPL 76 3
12 years ago
Nagor właśnie przez takich ludzi jak Ty pierwszy raz zobaczyłem tragedię w polskiej siatkówce mecz " asseco-skra" jak zaczynałem uprawiać tą dyscyplinę to było nie do pomyślenia, że na meczach najwyższej krajowej rangi ktoś z kibiców zrobi "wieś" z "teatru marzeń" bo za taki uważałem podpromie i kibiców którzy tam przychodzili, a teraz mamy ludzi w wieku 13-30 lat którzy kipą nienawiścią do kogoś bez w pełni uzasadnionej przyczyny i wolą sypać epitetami na przeciwników zamiast dopingować i oddawać życie za swoją drużyne (nie wszyscy ale już duża grupa). Powiedz mi kolego kiedy ostatnio widziałeś żeby Świderski grał w kadrze? Kiedy wogole zagrał 6 lub 7 oficjalnych meczy z rzędu w klubie lub w NT i dlaczego teraz nie moze grac??? Powiedz kto dla polskiej siatkówki zrobił więcej Gruszka czy Wlazły (tylko hipokryta dokonałby w tym przypadku jakiegokolwiek wyboru), powiedz mi czy Wlazły miał tak długą przerwę jak Zagumny z powodu urodzin dziecka, czy Zagumny tez dostał taki psychiczny łomot jak Wlazły po MŚ 2010 chociaż według mnie to Zagumny najbardziej zawiódł w tym turnieju. Kiedy ostatnio Ci wyżej wymienieni walczyli do upadłego??? Czym różnią się od Wlazłego??? Niczym tylko tym ze Wlzały nie potrafi trzymać jeżyka za zębami jak się coś złego dzieje w polskiej siatkówce. Nagor dla mnie jesteś nikim i przez takich kibiców jak Ty kultura polskiej siatkówki upada.
NagorPL 1445 14
12 years ago

Dla mnie Gruszka i Świderski czy Zagumny bardzo źle zrobili bo na sto procent wiedzieli o tym a nie mieli odwagi lub kierowali sie dobrem NT według ich zdania, a teraz widać, że sprawa ciągnie się dalej.

Źle zrobili, bo grają i walczą o kadrę? Koniec dyskusji z mojej strony.

Jednak sprostuję - wiesz czemu nie lecieli do mediów ze skargami? Bo dla nich reprezentowanie Polski jest tak ważne, że nie chcą się mówiąc wprost "babrać" z PZPS. Im nie robi różnicy 5 par skarpetek czy 10. Chcą grać mimo wszystko. Wlazły nie. I dlatego zero szacunku ode mnie.
czilikdPL 76 3
12 years ago
+1
Nagor czy Ty masz kogoś z rodziny w PZPS??? Wlazły zrobił w końcu to co powinien już ktoś od dawna czyli pokazać jak PZPS funkcjonuje. Dla mnie Gruszka i Świderski czy Zagumny bardzo źle zrobili bo na sto procent wiedzieli o tym a nie mieli odwagi lub kierowali sie dobrem NT według ich zdania, a teraz widać, że sprawa ciągnie się dalej. Co do Świderskiego to wiekszość kontuzji zwłaszcza tych najpoważniejszych miał w klubach a nie w reprezentacji i podobnie Gruszka pomijając któryś tam memoriał wagnera gdzie kostke skręcił. I jeszcze jedno jaki człowiek chce aby zawodnik kosztem reprezentacji miał takie problemy jak Świderski??? On jest w tym momencie sportowym żywym trupem, a Ty oczekujesz żeby inni robili to samo. A i sam wyglądasz na takiego co nie ma zielonego pojęcia o tym sporcie od wewnatrz. Chłopaki są jednością a powiedz mi który z obecnych zawodników krytykuje Wlazłego no właśnie nikt ale oni nie odzywają się bo nie chcą mieć tego samego problemu co on teraz.
sakuPL 1032 9
12 years ago
+1
ciesze się że takie oświadczenie w koncu się pojawiło (nie wierzyłem ze Wlazły wytrzyma więcej gwizdów),

powiem tak, czuje skruche ze sam osobiśce jeździłem po jego osobie, wilele rzeczy wyjaśnił i bardzo sie ciesze ale tak jak powiedział qwertyuiop jak ktos na prawde chce grac dla kadry to powie związkowi "odpierdolcie sie ode mnie i dajce grac, nic od was nie oczekuje" niestety wlazł faktycznie sie gniewa, a rtykułu można to zrozumiec ALE jesli jesteś Polakiem to graj dla Polski, nie dla związku i mó to otwarcie, zwracam 3/4 honoru Panu Wlazłęmu
NagorPL 1445 14
12 years ago

Musi być teraz troszkę głupio tym którzy mieszali go z błotem co nie ?

Nie. Polecam poczytać prawdziwe fora siatkarskie. Tam ktoś ładnie to ujął, o tym zaraz.

Wszystko ładnie pięknie, zapewne Wlazły ma dużo racji, pozostaje tylko jedna kwestia. Gra się dla kraju, dla kibiców, a nie dla związku, szkoda, że Mariusz nie potrafi/nie chce (niepotrzebne skreślic) tego zrozumiec

Dokładnie. Dla chcącego nic trudnego, jakoś inni siatkarze nie płaczą, a odnosili równie wiele kontuzji co Wlazły. O tym też zaraz.

Widze, że mnie minusujecie ? To dobrze, znaczy, że trafiłem w sedno. Jestem kontrowersyjny, a niektórzy tego nie lubią.

Nie od dziś wiadomo, że tutaj nie można mieć własnego zdania, chyba, że jest zgodne 'masą'

związek obwinia Mariusza za niepowodzenia reprezentacji w ważnych imprezach

Tak, tak krytykowali go po MŚ. Ale kto? Zwiazek czy kibice? Ja pamiętam tylko kibiców, ja sam też go krytykowałem, bo zagrał jak ostatni lebiega. Jeśli się mylę, prosze o jakiś link do artykułu.

A teraz to o czym pisałem:
1. Świderski. Doznał pewnie więcej kontuzji niż mariushek, a dalej chce grać w kadrze. Jest to dla niego powód do dumy i obywatelski obowiązek. Nie płacze. Nie lamentuje. Nie skarży się mediom.
2. Gruszka. Gra do tej pory w kadrze. Doznawał kontuzji. Wracał. Nie płakał. Twardo reprezentował nasz kraj. Lepiej czy gorzej, ale zawsze kiedy był potrzebny. Szacun
3. Widać, że niektórzy nie doznali czegoś takiego jak jakieś zgrupowanie sportowe. Tam chłopaki są jednością, trzymają się razem. Wiele razy mieliśmy tego dokładny dowód. Różne oświadczenia itd. Ryzykowali organizując takie rzeczy, ale robili to wszyscy. A jakoś nie słyszę siatkarzy broniących wlazłego. Wszyscy milczą, i DALEJ GRAJĄ W KADRZE! Hmm... tylko on został tak potraktowany? Nie sądzę. A przypomnę, że Piechocki znajduje się w PZPS.

Podsumowując - nie wierzę, że wszystko to jest wina PZPS. Na bank chodzi tu też o wlazłego, który każdy zgrzyt zaraz opisuje w mediach. Taka jednostka zagraża grupie. Ale o tym nikt nie wspomina. Wiecie czemu? Bo reszta po prostu nie leci z każdym płaczem do mediów. Bo reszta to zżyta grupa, która cementowała się w dobrych i złych chwilach.
RoninhoPL 758 13
12 years ago
Musi być teraz troszkę głupio tym którzy mieszali go z błotem co nie ?
PZPS to jest to samo bagienko co PZPN. Jedyna różnica jest taka, że nasi kopacze to ciamajdy i na ich sukcesy nie ma co liczyć. Już widzę te komentarze, że Wlazły znowu się tłumaczy piszać ten tekst.. Takie oświadczenie nawet jest potrzebne naszej reprezentacji. Jeszcze trochę i Kurek też będzie kaleką a PZPS ucząc się na błędach może będzie postępować z nim inaczej niż w przypadku Wlazłego.
oioiPL 370 5
12 years ago
Głównie chodzi o to qwerty, że związek kieruje reprezentacją, a PZPS i Wlazły są nie po drodze, związek obwinia Mariusza za niepowodzenia reprezentacji w ważnych imprezach, a kiedy nabawi się kontuzji w sezonie reprezentacyjnym to zostaje na lodzie bo nie ma żadnych ubezpieczeń, a kadra nie sponsoruje operacji czy rehabilitacji. Jak sam napisał gdyby nie Skra prawdopodobnie musiałby się leczyć ze swojej kieszeni i pewnie szukałby innego pracodawcy, a to jest oczywiście ryzyko które musiał ponosić przez niezbyt "profesjonalny" PZPS.
ziomeekPL 16 1
12 years ago
+2
Ciekaw jestem jak tobie by się chciało grać jak nikt tobie nie pomoze w trudnej sytuacji ?;>
oioiPL 370 5
12 years ago
Brawo dla Mariusza i brawo dla Skry za pomaganie swoim zawodnikom w potrzebie. Dobrze, że w końcu skomentował to wszystko i wyszło jaki PZPS jest łasy na pieniądze i nie dba o naszych reprezentantów.
SomeonePLAuthor 875 10
12 years ago
This statement would be translated soon, but if somebody from Poland can translate it previously (only the most important facts) I'll appreciate it. It would be useful for everybody.
Volleyball clubs reviewsWhat are the opinions about volleyball clubs?Read reviewsVolleyball clubs reviews
What are the opinions about volleyball clubs?Read reviews